Saturday 14 November 2015

rindu abah

semalam genap 40hari arwah abah pergi meninggalkan kami sekeluarga untuk selama-lama nyer.. ya allah sekejap sangat rasa nyer kau ambil dia dari kai.. aku rindu sangat nak dengar suara dia.. nak rasa lagi pelukan dia.. kenapa mesti dia ya allah..?? x kuat rasa nyer kaki ni bila mana aku sampai jer rumah dah lihat dah terbaring kaku .. 

abah meninggal 8/10/15 tepat pikul 11.05 pagi disisi mak.. ya allah .. kuatnya mk mengharui ni sorang2 tanpa aku dan adik2 yang lain..tabahnya hati dia melihat suami tercinta pergi menghadap ilahi... sesungguhnya aku sendiri tak mampu untuk menjadi setabah dan sekuat mak... ya allah kau berikan la kekuatan dan kesabaran kepada mak untuk membesarkan kami adik beradik..

memula masa abah xd .. entah lah.. tuhan jer yang tahu betapa sunyi nyer rumah .. kalau boleh har2 nak pergi kubur teman kan abah.. ya tuhann... rse macam x percaya dia dah xd.. sedih ,, rindu,, semua lah perasaan time tu..

seminggu pertama , alhamdulillah aku tengok mak macam dah mula terima.. mungkin dia jadi kuat sebab dia xnak sedih depan anak2.. even dah 40 hari abah xd pon aku tengk mak akan nangis setiap kali sembahyang.. dia akan baca surah yasin setiap hari untuk abah.. mungkin tu jer cara untuk dia lepaskan rindu kat abah..

aku pulak lepas 8 hari buat keputusan untuk ulang alik dari shah alam ke rumah.. mmg laa penat sebab ulang lepas kelas.. tapi nak buat mcam mana .. terpaksa berkorban.. sebab aku xnak tgok mak sensorang kat rumah.. bukan x percaya kat adik2 tapi sedia maklum laa kalau dah nama nyer lelaki xd makne nyer nak melekat kat rumah..




No comments:

Post a Comment