Thursday 28 November 2013

pengalaman ngeri masa jawab exam

Aku nak share pengalaman aku masa jawab exam, aku tak tahu laa makin aku nak habis sekolah nie makin la aku rasa malas yang teramat.. mana tidak nyer .. banyak nak kena jawab exam penggal 3 laa, repeat untuk ulangan 1 & 2 laa.. eeee .. macam2 aku pulak yang pening.. !! hurmm bapak laa.. untuk sem3 kertas pertama yang aku jawab adalah pengajian Am.. kertas tu memang cantik sebab berwarna hijau.. tapi soalan dia jer yang x berapa nak cantik.. serius payah nak jawab..dia punya analisis data tu perhhh.. stresss je raku tengok..!!

Untuk hari kedua exam plak aku kena jawab 2 paper iaitu paper bahasa melayu dan pengajian perniagaan.. bahasa melayu pagi.. aku mase dekat kelas agak confident laa nak dapat A dalam bm tapi masa aku jawab soalan bm tu aku rasa A dia macam samar2 jer yang Nampak dengan jelas tu macam B or C jer sekarang nie.. untuk pengajian perniagaan…hurmm.. nie lagi parah aku rasa macam aku nie tak pernah baca buku.. aku banyak tinggal soalan.. senga gak.. buka aku sengaja nak tinggal soalan tapi aku tak cukup masa.. serius masa nak pikir kan jawapan jer dah 20 minit mana sempat nak tulis MPM nie pun satu bagi laa masa tu 2 jam ker..? nie tak 1 jam setengah jer.. soalan bukan main nak tiptop.. !!

Untuk subjek sejarah.. hirmm jangan cakap laa.. apa yang cikgu target dan apa yang aku target semua tak masuk.. sengal, !! tapi still aku sebab dia ada masukkan jepun dan aku rasa insyaallah kot aku dapat jawab.. hehehe.. jangan nanti dari A terus ke C sudah laa.. yeyeye jer masa sem2 dapat sejarah A.. hehehhe
Okey.. cite sem3 dah selesai sekarang cite pasal repeat sem1 .. untuk sem1 nie aku repeat 3paper.. pangajian am, pengajian perniagaan dan sejarah.. !! ulang 3 paper nie pun dah buat aku rasa nak sakit jantung kalau laa aku ulang semua.. perhh ma uterus K.O.. hehehe sebabnya kawan2 aku cakap bm susah .. susah ker..?? aku tak tahu laa susah yang macam mana sebab aku tak jawab kan..?kan..??

Pengajian am sem1.. hurmm.. aku rasa soalan dia agak senang dan rasa boleh laa jawab.. ada sedikit confident level disitu.. hehhe.. serius aku rasa tenang masa jawab soalan sem1 nie.. insyaallah laa aku lulus dengan cemerlang dan hope dia dapat bantu aku untuk naikkan markah aku.. amin..

Untuk pengajian perniagaan.. aku sempat jawab tapi agak merapu sebabnya banyak soalan yang dia minta ayat dia agak dramatis sangat sampai aku tak paham.. dah kalau aku tak paham macam mana nak jawab kan..?? soo dengan segala hormatnya aku taram jer laa.. hehehe nasib baik lah result sem1 aku ok.. soo kalau fail pon ada gak back up..

Untuk sejarah sem1.. hahaha.. aku hanya mampu untuk berdoa jer laa sebabnya apa yang cikgu aku target semua tak keluar..hurmm.. boleh plak tengah2 alam kawan aku hantar mesej kate cikgu suruh baca pemberontakan boxer..tapi haram tak keluar.. sengal laa.. yang aku tak boleh terima.. dia boleh plak keluar soalan yang dah keluar thun lepas.. punya laa banyak tajuk dalam selibus tu tajuk yang sama gak laa dia nak keluar.. !!! memang sengaja nak buat aku jadi giler .. !!

Hah! Selesai sekarang kita story pasal exam sem2 plak.. sem2 nie aku just ambil 2 paper.. heheh belagak x aku..?? bukan aku berlagak sebab tak nak ulang semua tapi aku tak mampu dah nak baca semua buku.. !! buku yang sedia ada pun aku dah malas nie kan pulak nak tambah kertas ulangan.. hurmm memang tak laa cite dia..
Untuk sem2 nie aku just repeat subjek pengajian Am dan bahasa melayu. Seriusly untuk pengajian am aku boleh plak salah buat graf.. mana taknya.. aku tak paham soalan .. menung punya menung tetiba aku tengok jam ada 15 minit lagi nak tamat .. mana tak nyer kelam kabut laa aku.. last2 tersalah buat.. nak mintak kertas baru memang takde sebab tu laa satu2 nya kertas yang dia bagi.. nak padam..?? hurmm.. memang tak sempat laa cite dia.. nak tak nak aku terus kan jer laa garf yang aku dah buat tu..!

Untuk bm.. exam yang terahr aku jawab sebagai seorang student.. aku agak confident jawab bm ulangan sem2 daripada sem2 sebab.. masa sem2 aku memang tak paham langsung pasal bm tapi bila dan jawab ulangan sem2 rasa macam senang.. dan harapan untuk dapat A tu macam cerah.. macam ek!! Aku malas nak kate aku ni terar or what .. hehehe.. insyaallah kalau ada rezeki dapat A adalah tu kan… doa2 kan jer laa..

Soo .. sekarang aku dah bebas.. aku bukan lagi seorang pelajar sekolah.. 2 or 3 hari ni aku ingat nak rehat jerk kat umah then nak cari eje.. keje apa .. aku tak pasti lagi .. nanti aku bagi taw laa keje apa yang aku dapat tapi yang penting keje tu halal laa.. doakan aku dapat keje .. !!!


No comments:

Post a Comment